Podczas nawet najlepiej zaplanowanej przeprowadzki panuje niekiedy chaos i nerwowa atmosfera. A to niestety może prowadzić do sytuacji, w której łatwo o pomyłkę lub też zapominalstwo.
Chodzi tutaj nie tylko o drobiazgi typu dokumenty, klucze. Takie rzeczy faktycznie powinniśmy mieć przy dobie, najlepiej w podręcznym kartonie czy torebce. Jednym z największych błędów, które popełniamy poprzez zapominalstwo jest nieoddanie wypożyczonych książek, płyt DVD itp. Podczas pakowania wrzucamy je do kartonu czy reklamówki. Potem już w ogóle nie w głowie nam oddanie pożyczonych rzeczy. Niekiedy okazuje się, że wspomniane przedmioty pozostają zagubione. Czasami przywiezienie ich będzie po prostu niewykonalne – w przypadku, kiedy przeprowadzasz się w odległe miejsce. Dlatego też najlepiej jest zaplanować pakowanie już dużo prędzej. Podzielić rzeczy, a te pożyczone – jak najszybciej oddać. Pamiętaj również o strychu, piwnicy itp. Być może tam również znajdują się przedmioty, które należy oddać, bądź wyrzucić.
Kolejną sprawą jest korespondencja. W biegu, pośpiechu, związanym z nowym miejscem zamieszkania, zwyczajnie zapominamy o tym, aby przekierować listy na nowy adres. To samo dotyczy mediów: kablówki, Internetu. Jeśli nie ma możliwości przeniesienia usług na inny adres – powinniśmy odpowiednio wcześniej wypowiedzieć umowę. Zająć się tym można już nawet kilka tygodni przed terminem planowanej przeprowadzki. Pamiętaj również, aby posprzątać zanim opuścisz lokal i oddasz klucze. Nie pozostawiaj bałaganu kolejnym najemcom czy właścicielowi.
Zapoznaj się z ofertą naszych przeprowadzek na Tarchominie.